top of page
Search
  • צוות פיטפוט

שישה טיפים לכתיבת תוכן שיעזרו לעסק שלכם להגדיל מכר

שוברים את הראש ולא יודעים איזה תוכן לכתוב בעמוד העסקי שלכם? חושבים שאתם לא יצירתיים מספיק? קראו את המדריך שיעזור לכם עם מחסום הכתיבה


"נו כמה זה כבר קשה להעלות פוסט לפייסבוק?". זוכרים שהמשפט הזה הדהד לכם בראש, אבל אז כשנגשתם לכתוב נתקעתם במחסום כתיבה?

סדרנו לכם 6 טיפים שיעזרו לכם למקד את התכנים שלכם ולכתוב אותם בצורה טובה יותר, על מנת להגיע לחשיפה רחבה שתעזור להגדיל את המכירות:


1. תהיו רלוונטיים

שם המשחק בתוכן ברשתות חברתיות הוא רלוונטיות. אנחנו חיים במציאות המביאה איתה מדי יום תרחישים, הדורשים תגובתיות מהירה. היתרון הגדול במדיה החברתית הוא המיידיות והיכולת להעלות תוכן "כאן ועכשיו". מושג מוכר בתחום הוא RTM (Real Time Marketing – שיווק בזמן אמת), העלאת תוכן אותנטי הנוגע לשיח המתקיים ברשת – זה יכול להיות התייחסות לפוליטיקה, חג, מועד מיוחד או תופעת רשת.


2. חקרו את עולמות התוכן והקהלים

במדיה החברתית נהיה חייבים למקד את המסר שלנו לקהל יעד קונספטואלי אחד. זה נשמע מגביל לכאורה, אבל אל תשכחו שתוכלו לתרגט מספר קהלים יעודיים במקביל, ככה שבכל פרסום, תפנו לקהל מטרה ספציפי באופן יותר אישי. לצורך כך יהיה עליכם ללמוד את הקהלים שלכם, להבין אילו תכנים הם צורכים ואיזה תוכן יהיה הכי אפקטיבי עבורם. במקביל, חקרו את עולמות התוכן הקשורים למוצרים ולשירותים שאתם מספקים.


3. בחרו קול ושפה

כמו שלכל אדם יש את הקול הפנימי והשפה בה הוא מתבטא, כך רצוי שלמותג שלכם יהיו קול אחיד ושפה קבועה. אם תעלו פוסטים עם סגנון כתיבה שונה זה מזה (אלא אם כן העמוד מארח בכל פעם עובד/לקוח אחר שמספרים בגוף ראשון את החוויה שלהם), תשדרו מסר של חוסר סדר. בחירת קול ושפה אחידים יעזרו לכם לסגנן את התכנים שלכם ולייצר אמינות בקרב הקהלים שלכם.


4. תפארת הפתיחה

כלל ה-1.7 שניות מתאר את הזמן בו הגולש הממוצע צופה בתוכן בניוז-פיד, עד שיעבור לתוכן הבא. עליכם לזכור אותו בכל פעם שתכתבו פוסט, ולייצר פתיחה מרשימה ומסקרנת לתוכן שאתם כותבים. אם הצלחתם לתפוס את תשומת הלב של הגולש במילים הראשונות, הוא ימשיך לקרוא את התוכן. לכן מומלץ להתחיל ישר בעיקר ולהימנע מסופרלטיבים טקסטואליים שרק מאריכים את הפוסט ויוצרים חוסר עניין.


5. ספרו סיפור אישי

הרשת החברתית היא זירה אסקפיסטית ומציצנית, בה הגולשים עוקבים אחרי חבריהם וצורכים תוכן שמעניין ומרגש אותם. אנשים אוהבים סיפורים טובים וזוכרים אותם, ולכן מומלץ לייצר תכנים שנותנים הצצה אישית לעסק שלכם – זה יכול להיות סיפור הקמתו, חשיפה אל "מאחורי הקלעים" של העסק, סיפור של עובדים, המלצות מלקוחות וכל סיפור אחר בעל מימד אישי שיכול לתת ערך מוסף.


6. צרו אינטראקציה

על מנת להגדיל את החשיפה האורגנית לתכנים שלנו בפייסבוק, נרצה לייצר אינטראקציה עם קהל העוקבים שלנו. תוכן אינטראקטיבי שיגורם לקהל לעשות לנו לייק, להגיב, לשתף או אפילו להקליק על תמונה או על קישור, יעזור לפייסבוק להבין שכנראה מדובר בתוכן איכותי שמניע את הגולשים רגשית. כל מניפולציה שכזאת על הפוסט, תגביר את החשיפה של התוכן שלנו, כל עוד כמובן לא עברנו על כללי פייסבוק. דוגמה לתוכן אינטראקטיבי יכול להיות סקר, תמונה שמעודדת הקלקה עליה, שאלה שנשאל את הגולשים מתוך רצון אמיתי להבין מה הם היו רוצים לקבל מאיתנו כעסק ועוד.


יש עוד אינספור דרכים שיעזרו לנו להגדיל את החשיפה של התוכן, לייצר יותר אינטראקציה ולהביא בסופו של דבר את הקהל שלנו לשלב המכר, אולם הערך העליון שתמיד צריך לזכור הוא שפייסבוק היא רשת חברתית ולא מכירתית. אם נצליח לספק לגולשים שלנו תוכן איכותי, מרגש, מצחיק, אינטראקטיבי וכזה שנותן ערך מוסף, נוכל להגדיל את הנוכחות שלנו מחד ואת המכירות מאידך.


זקוקים לעזרה ביצירת תוכן ובהגדלת המכירות בדיגיטל? השאירו פרטים כאן בטופס והמומחים של "פיטפוט" יחזור אליכם בהקדם

0 comments
bottom of page