top of page
Search
  • צוות פיטפוט

למה כדאי לכם להפסיק למכור כדי להגדיל מכירות?

כמו שחיבוק דב עלול להרתיע נאהבים, כך גם מערכת היחסים שלנו עם קהל היעד עלולה להיפגע אם לא נייצר לו ערך מוסף אמיתי. אז מה כדאי לעשות?



מדי יום האדם הממוצע נחשף לכ-10,000 מסרים, המועברים אליו דרך התקשורת המסורתית ובעיקר דרך האמצעים הדיגיטליים כמו וואטסאפ, פייסבוק וכד'. לעסקים קטנים ובינוניים רבים קיים קושי רב בניסיון לבלוט בתוך ים המסרים הזה, בו שוחים כרישים מדושני תקציב. הפתרון העומד לנגד עיניהם הוא פרסום בצורה הכי אגרסיבית שיש, פשוט מתוך הרצון להשמיע ולייצר מוכרות.

השיטה הזאת עבדה בשווקים העתיקים (וגם המודרניים לעיתים), שם לרוכל עם הקול הכי חזק, שמצליח להיות הכי יצירתי בקריאות המכירה שלו, היה יתרון ברור. הבעיה היא שפייסבוק אינה שוק. הגולשים לא הגיעו לשם כדי לצרוך מוצרים, אלא נמצאים שם ממניעים אסקפיסטים, מתוך רצון לפגוש חברים ולשתף ברגעים שלהם.

ניסיון המכירה של הרבה עסקים קטנים ובינוניים בפייסבוק ובמרחבים הדיגיטליים, מזכיר את האמרה "הפרה רוצה להניק יותר ממה שהעגל רוצה לינוק".


ערך מוסף יוביל למכירה


הרעיון ב"מדיה החברתית", מושתת בדיוק על העיקרון ה"חברתי". נסו לדמיין מדוע אתם נמצאים שם ללא קשר לעסק שלכם. מה אתם מחפשים שם? אילו תכנים גורמים לכם להתרגש? על פי מחקר שפייסבוק שחררה על הרגלי הגלישה של הישראלים, 73% נכנסים אליה כדי להתעדכן עם חברים ו-67% מהגולשים מתחברים לפייסבוק סתם כדי להעביר את הזמן.


לפני שאתם מעלים תוכן עבור המותג שלכם במטרה לפרסם שירות או מוצר, חשוב שתזכרו את הרגלי הגלישה של קהל הלקוחות שלכם, וכמובן את ההרגלים שלכם. היום הקהל מעדיף לצרוך תוכן מרגש, מצחיק, משעשע או כזה שמעורר מחשבה והשראה. תנו לגולשים שלכם ערך מוסף אמיתי, שיוצר נאמנות לטווח הארוך – והמכירה תגיע בהתאם.


מחקר שבדק את הרגלי צריכת התוכן של הגולשים בארה"ב, גילה כי 43% מהגולשים היו רוצים לראות יותר תוכן וידאו ממותגים. הנתון הזה מוכיח שגולשים לא סולדים מתוכן שיווקי כפי שאנחנו רגילים לחשוב, אלא היו שמחים לצרוך אותו במידה והתוכן יהיה קריאטיבי, מבדר, חדשני וכאמור – יתן ערך מוסף.

דוגמה לתוכן כזה יכול להיות טיפים ממוקדים וחדשניים שיכולים לעזור לקהל לקוחותיכם, עובדות מעניינות שיעשירו את הגולשים וכמובן תכנים מבדרים וקלילים או סיפורי הצלחה אישיים שיכולים ליצור הזדהות.




חשוב לזכור שהיום אנחנו חיים בעידן המידע, וכי יש תחושה שכבר "ראינו הכל" או שכל מידע שהיינו רוצים ללמוד, נגיש בחיפוש פשוט בגוגל או בויקיפדיה. העובדה הזאת עלולה אולי להוות אתגר ביצירת תוכן איכותי וחדשני עבור קהל הלקוחות שלנו, אולם העמקה בתוכן ובחשיבה אסטרטגית נכונה, תעזור לנו להציג את ההתמחות שלנו או של המוצר שלנו, ואת היתרון שיש לנו על המתחרים. התוכן האיכותי שנספק, זה שיתן ערך מוסף אמיתי לקהל, יעזור לנו לבסס את העסק שלנו כאורים והתומים בתחומינו, חיבור רגשי עם קהל היעד, אמינות, ובסופו של דבר – גם מכירה.


זקוקים לעזרה ביצירת תוכן ויזואלי ובהגדלת המכירות בדיגיטל? השאירו פרטים כאן בטופס והמומחים של "פיטפוט" יחזור אליכם בהקדם

0 comments
bottom of page