top of page
Search
  • Writer's pictureמערכת פיטפוט

כך תייצרו תוכן ויזואלי שיגביר את המכירות בדיגיטל

היתרון של עסקים קטנים ובינוניים בייצור תוכן ויזואלי הוא באותנטיות הגדולה שלהם, על פני מותגים גדולים. כך תוכלו לספר את הסיפור שלכם בתמונות ולהגדיל מכירות מבלי לשבור את הכיס.



תהיתם כמה זמן לוקח למוח שלכם לגבש מחשבה ולהתרגש מתמונה, מהרגע שהיא קפצה לנגד עיניכם?

על פי נתונים של פייסבוק, זמן הגלילה הממוצע שלנו בניוז פיד דרך המחשב אורך 2.5 שניות ודרך המובייל 1.7 שניות. זה אומר שלנו, כמפרסמים, יש 1.7 שניות לגרום לגולש לעצור על התוכן שיצרנו, להתרגש, להתעניין ולהניע אותו לפעולה. האם זה אפשרי בכלל?

ב-2011, המכון הטכנולוגי במסצ'וסטס (MIT) ערך מחקר מרתק שבדק כמה זמן לוקח למוח שלנו לעבד מחשבה. במסגרת המחקר הוצגו לנסיינים תמונות במהירות גבוהה, ונמצא כי למוח הממוצע לקח לפחות 0.30 שניות כדי להבין מה הוא ראה.

ב-2014 נערך מחקר זהה והתוצאות היו מפתיעות. הזמן שלקח למוח הממוצע לעבד מחשבה התקצר ל-0.03 שניות, והזמן שלקח לנסיין הממוצע לא רק להבין מה הוא רואה אלא גם להתרגש ממנו עמד על 0.013 שניות.

הנתונים המפתיעים מהמחקר של MIT מעידים על כך, ששימוש בתמונה מדויקת ברשת החברתית, תעזור לנו לתפוס את תשומת הלב של הגולש, לרגש אותו ולהעביר את המסר שרצינו שיבין, תוך 0.013 שניות. בזמן שנותר עד שימשיך לגלול (1.7 שניות), נוכל להניע אותו למכר.


אותנטיות בעולם של פייק ניוז


עסקים קטנים ובינוניים רבים מעדיפים להשתמש בתמונות ממאגרי תמונות, או כאלה שהם מוצאים ברחבי הרשת, על מנת לחסוך בעלויות הפקה, אולם קיימות שתי בעיות בשימוש במקרים כאלה. הראשונה - זכויות יוצרים. שימוש בתמונות ללא אישור הצלם או היוצר, עלול להעמיד את המותג בפני תביעה משפטית, גם אם הוספתם קרדיט לתמונה.


הבעיה השניה היא חוסר אותנטיות. תמונות "שאטר סטוק" (קנויות ממאגר תמונות) בהכרח לא מתארות את העסק שלכם כפי שהוא מוצג במציאות. מימד האותנטיות חשוב כיום יותר מתמיד, במיוחד בעידן ה"פייק ניוז". הלקוח הפוטנציאלי שלכם ירצה לראות תוכן מקורי שלכם, תוכן שיוצר הזדהות אמיתית גם בעזרת תמונות, על פני תמונות קנויות שלקחתם ממאגרים שהוכנו מראש. היתרון הגדול שלכם כעסקים קטנים ובינוניים הוא באותנטיות וביחס האישי, בניגוד למותגים גדולים שצובעים את עצמם בהמון "גלאם".

שימוש בתמונות קנויות ברשת החברתית, יגרום לגולשים הגוללים בניוז-פיד שלהם לרוב להמשיך לגלול ולהתעלם, כי התחושה שהן משדרות היא פרסומית ולא אותנטית.



איך נספר את הסיפור שלנו בתמונות?


היום בעזרת כל סמארטפון מתקדם נוכל לייצר תמונות באיכות גבוהה, כאלה שישמשו אותנו כחומרים ויזואליים. חשבו באילו תכנים שנותנים ערך מוסף תרצו לשתף את העוקבים שלכם, ואיזה תמונה תוכל לתפוס את העין ולהעצים את התוכן המתלווה אליה. תמונות שעובדות בצורה הכי טובה הן אלה שמראות פנים, והן תמיד יצליחו לייצר רגש על פני פק-שוט של מוצר.


כפי שהבנו, אותנטיות היא שם המשחק, אבל לפעמים להיות אותנטי זה לא מספיק. ריטוש תמונות בתוכנה כמו פוטושופ, הוספת שכבות טקסט על תמונה (למשל בכדי לשים כותרת לטקסט המלווה או מבצע מיוחד) וכל מניפולציה שנוכל לייצר על התמונה כדי להניע את הגולשים לעצור או להקליק עליה, תעזור לנו להגביר את האינטראקציה עם הגולשים השלנו ובהתאם לכך, חשיפה למותג.


גם הכנה של בנק תמונות מקצועיות מראש, תוכל לחסוך לנו הרבה כאב ראש בהמשך. יצירת הפקה שכזו יכולה להיעשות כיום במחיר שווה לכל כיס, במסגרתה יצולמו עשרות תמונות מקצועיות, שיעלו בחודשים הקרובים בנכסים הדיגיטליים של העסק.


לסיכום, לפני שאתם מעלים תוכן ויזואלי, חשבו על התוכן שהיה מרגש אתכם לראות ושאלו את עצמכם האם התמונה היתה תופסת את העין שלכם וגורמת לכם להתעכב על שאר התוכן; ולא פחות חשוב - האם היא מצליחה לספר את הסיפור האותנטי של המותג שלכם, ולהעביר את המסר שרציתם להעביר.


זקוקים לעזרה ביצירת תוכן ויזואלי ובהגדלת המכירות בדיגיטל? השאירו פרטים כאן בטופס והמומחים של "פיטפוט" יחזור אליכם בהקדם

0 comments
bottom of page